وکیل تغییر نام کوچک و نام خانوادگی

وکیل خانم برای تغییر نام خانوادگی و اسم کوچک ( نام های مذهبی ) : بسیاری از افراد به دلایل مختلفی تصمیم به تغییر نام خود میگیرند. و از آنجا که داشتن نام مورد علاقه از حقوق اولیه هر شخصی است،هر شخصی می تواند نام خود را تغییر دهد.

تغییر نام کوچک طبق موارد زیر انجام می شود:

  • اگر متقاضی دارای اسم زننده و مستهجن مانند لات،صدتومانی
  • اگر متقاضی هم نام پدر یا مادر خود یا بردار و خواهر خود باشد.
  • اگـر نام متقاضی ایام هفته باشد.
  • اگر نام متقاضی از القاب مانند سلطانعلی باشد.
  • اگر نام متقاضی با جنسیت او مرتبط نباشد.

وکیل تغییر نام

گاهی اوقات فردی دارای ۲ اسم بوده به طوری که بیشتر او را با نام مستعار یا نامی که با نام شناسنامه ای وی متفاوت است می شناسند دراین حالت نیز چون تعدد نام ممکن است مشکلات عدیده ای برای فرد ایجاد نماید ،لذا شخص می تواند برای تغییر نام خود اقدام نماید.

برای تغییر نام کوچک اگر سن فرد بالای ۱۸ سال باشد باید درخواست خود را به اداره ثبت احوال تقدیم نماید،ثبت احوال درخواست را بررسی نموده و در صورتی که دلایل تغییر نام موجه نباشد ،درخواست را رد نموده که در این صورت متقاضی می تواند به طرفیت اداره ثبت احوال در دادگاه دعوی را طرح نماید.

لازم به ذکر است که تغییر نام اسامی ائمه و صفات باری تعالی در سازمان ثبت احوال ممنوع است. به همین خاطر در این حالت متقاضی از ابتدای امر می بایست دادخواست خود را به دادگاه حقوقی مربوط به رسيدگي امور حسبی به طرفیت اداره ثبت احوال طرح نماید.

برای تغییر نام خانوادگی نیز می بایست درخواست خود را به اداره ثبت احوال تقدیم‌ نمایید. موارد تغییر نام خانوادگی نیز در ماده ۴۰ ،۴۱ ، ۴۲ قانون ثبت احوال آمده است.

ازجمله موارد تغییر نام خانوادگی :

  1. مواردی که نام خانوادگی طولانی بوده و ۲ یا ۳ کلمه ای باشد.
  2. نام خانوادگی واژه های خارجی باشد.
  3. نام خانوادگی مستهجن و ناپسند باشد.

درصورتی که نام خانوادگی پدری تغییر یابد،تغییر نام خانوادگی فرزندان کمتر از ۱۸ سال با درخواست کتبی پدر و تغییر نام خانوادگی فرزندان کبیر بدون رعایت حق تقدم و با ارائه اجازه نامه از پدر ممکن خواهد بود.

بهترین وکیل برای تغییر نام  تهران

در گروه وکلای چینوت بهترین و حرفه ای ترین وکلا را برای مشاوره و راهنمایی شما گرد هم جمع کرده ایم . برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *