وکیل تنظیم قرارداد حقوقی

مشاور و وکیل تنظیم قرارداد چینوت : قراردادها انواع مختلفی دارند و بسته به شرایط و خواسته های هر دو طرف قرارداد، نوع قراردادها متفاوت است.
نکته مهم در تنظیم قرارداد این است که قراداد باید کاملا بر اساس نیاز هر کسب و کار تعریف شود و تیپ های آماده قراردادی نمی تواند پاسخگوی نیاز طرفین باشد.

اولین بخش هر قراردادی معمولا طرفین قرارداد است که می تواند شخص حقوقی مثل شرکت یا شخص حقیقی باشد.

مهم ترین نکته در تنظیم قرارداد با اشخاص حقوقی ، ملاحظه اساسنامه و آگهی آخرین تغییرات است.در غیر این صورت ممکن است با افرادی قرارداد منعقد شود که دارای سمت نباشد که در این صورت قرارداد باطل است.

وکیل تنظیم قرارداد

شرایط قرارداد:

بر اساس ماده 190 قانون مدنی، هر قراردادی باید 4 شرط زیر را دارا باشد:

  1. قصد و رضای طرفین : بنابراین قرارداد با افرادی که اکراه شده یا افرادی که قصد انعقاد قراداد را نداشته اند مانند افراد مست یا بیهوش به دلیل فقدان قصد باطل است.
  2. اهلیت طرفین : افرادی که با آن ها قرارداد بسته می شود نباید دیوانه یا ممنوع المعامله باشند.
  3. موضوع معین که مورد معامله باشد : مال یا هر موضوع دیگری که مورد معامله واقع می شود، باید کاملا معین و اوصاف آن مشخص باشد.
  4. مشروعیت جهت معامله : معامله نباید بنابر اهداف نامشروع صورت بپذیرد.

شروط و تعهدات :

در هر قراردادی بسته به نوع قرارداد ، شرایط و تعهداتی برای هر یک از طرفین تعیین می شود. مهم ترین نکته در این مورد این است که برای تعهدات طرفین بایستی ضمانت اجراهایی تعیین شود.مثلا اگر طرف اول به تعهدات خود عمل نکند، طرف دوم حق برهم زدن قرارداد و یا گرفتن خسارت را داشته باشد.

ضمانت اجراهای قراردادی متفاوت بوده و می تواند به صورت تعیین وجه التزام، فسخ قرارداد و غیره باشد.

حل و فصل اختلافات:

شیوه های حل و فصل اختلافات در قراردادها متفاوت بوده و می توانند طرفین توافق کنند که در صورت عدم توافق، به داوری مراجعه نمایند و یا اختلافات خود را از طریق مذاکره ویا مراجعه به دادگاه حل و فصل نمایند. البته لازم به ذکر است که طرفین می توانند از دو یا چند روش برای حل و فصل اختلافات توافق نمایند مثلا در مرحله اول مذاکره صورت گرفته و در صورت حصول نتیجه به داور منتخب مراجعه نمایند.

برای بررسی دقیق قرارداد ها می توانید از مشاوره و وکیل حقوقی ما در گروه وکلای چینوت به عنوان وکیل تنظیم قرارداد راهنمایی بخواهید . با شماره های مندرج در وبسایت تماس بگیرید . همه روزه ساعات اداری پاسخگوی شما هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *