بهترین وکیل چک برگشتی در تهران

وکیل خوب برای چک برگشتی در تهران , وکیل آشنا به قانون صدور چک , شماره تماس وکیل برای چک در تهران را از داخل وب سایت چینوت بردارید .

طبق قانون صدورچک، چک برگشتی موارد متعدد دارد که شامل موارد ذیل می باشد:

  1. صادر کننده وجه نقد کافی در حساب نداشته باشد.
  2. صادرکننده با آگاهی از بسته بودن حساب نسبت به صدور چک اقدام نمایند.
  3. صادرکننده به بانک دستور دهد که چک به دارنده پرداخت نشود
  4. در صورتی که چک به علت هایی مثل اختلاف در مندرجات، عدم مطابقت امضا و غیره قابل پرداخت نباشد.

پس از اینکه بانک گواهی عدم پرداخت چک را صادر نمود، دارنده چک میتواند نسبت به مطالبه وجه اقدام نماید.

وکیل چک برگشتی

راه های وصول وجه چک؛

1-دادخواست حقوقی و توقیف اموال:

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توان وجه چک را وجود نمود ارائه دادخواست به دادگاه حقوقی و درخواست تامین خواسته در دادخواست تقدیمی به دادگاه است. البته باید توجه نمود که توقیف اموال و درخواست تامین خواسته بدون پرداخت وجه به دادگستری تنها پس از ده روز از تاریخ صدور چک و گرفتن گواهی عدم پرداخت امکان پذیر بوده و پس از این تاریخ توقیف اموال بدهکار تنها با سپردن وجه به حساب سپرده دادگستری امکان‌پذیر خواهد بود.

2-شکایت کیفری:

یکی از راه های دیگر مطالبه وجه چک، شکایت کیفری می باشد که در این صورت دارنده چک باید ظرف شش ماه از تاریخ صدور چک، برای وصول آن به بانک مراجعه نمایند و ظرف ۶ ماه از طریق اخذ گواهی عدم پرداخت، اقدام به شکایت کند در غیر این صورت امکان شکایت کیفری وجود نخواهد داشت.

علاوه بر موارد فوق، در موارد زیر نیز نمی توان شکایت کیفری کرد:

1-چک سفید امضا 2-نوشتن شرط در چک 3-چک بابت تضمین 4-چک بدون تاریخ یا چکی که تاریخ واقعی آن مقدم بر تاریخی باشد که روی آن چک نوشته شده باشد.

صدور اجراییه:

دارنده چک می تواند با ارائه گواهینامه عدم پرداخت از دادگاه نسبت به صدور اجراییه اقدام نماید. و دادگاه مکلف است در صورتیکه شرایط ذیل وجود داشته باشد نسبت به صدور اجراییه اقدام نماید

  1. چک بدون درج شرط
  2. چک بابت تضمین نباشد.

با وکلای ما در مجموعه چینوت تماس بگیرید . تا قوانین صدور چک را وکیل چک برگشتی ما که تخصص بالایی دارد برای شما توضیح دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *