وکیل کاهش سن و تغییر سن شناسنامه ای

وکیل کاهش و تغییر سن شناسنامه ای چینوت :  برخی افراد ادعا میکنند که سن شناسنامه ای شان از سن واقعی شان بیشتر است که این امر به دلایل مختلفی رخ می دهد از جمله اشتباه مامور ثبت احوال، یا در برخی موارد فردی خواهر یا برادر بزرگ تر از خودش داشته که فوت نموده لکن پدر مادر فرد به جای گرفتن شناسنامه جدید ،شناسنامه فرد متوفی را برای شخص مذکور جایگزین نموده و از اخذ شناسنامه جدید خودداری می ورزند. در ادامه با وکیل امور حسبی همراه شوید.

در حال حاضر خدمات کاهش سن در گروه وکلای چینوت ارائه نمی گردد.

به موجب ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی و جلوگيري از تزلزل آنها مصوب مجلس شورای اسلامی ،تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنوع است. لکن در مواردی که فرد مدارکی داشته باشد که نشان دهد سن شناسنامه ای وی بیشتر از سن واقعی او می باشد ،می تواند تقاضای اصلاح شناسنامه را بنماید.

تغییر سن شناسنامه ای

۱.تغییر سن شناسنامه بیشتر از ۵ سال

مرجع صالح کاهش سن به بیشتر از ۵ سال کمیسیون تشخیص سن مستقر در واحد های اجرای ثبت احوال سراسر کشور می باشد.
در این حالت متقاضی بايد درخواست خود را از طریق دفتر خدمات قضايي به همراه تصویر شناسنامه و یک قطعه عکس به دبیرخانه کمیسیون ارسال نماید.

هر فردی تنها یک بار می تواند در این کمیسیون مبادرت به درخواست تغییر سن شناسنامه ای بنماید. تصمیم کمیسیون در این خصوص قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد.

هرچند که اعتراض باید مستند به ادله قابل قبول باشد.

۲.تغییر سن کم تر از ۵ سال

مرجع صالح رسیدگی به این درخواست دادگستری محل سکونت فرد است. که تصمیم دادگاه در این خصوص قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان مربوطه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *