وکیل شرب خمر تهران و کرج + مجازات مصرف مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی ( شرب خمر ) چه مجازاتی دارد ؟ در ادامه با توضیحات وکیل شرب خمر گروه وکلای چینوت همراه باشید. مقصود از شرب خمر مصرف هرگونه مسکر و ماده مست کننده است. چه به صورت مایع باشد یا جامد و از طریق خوردن باشد یا تزریق کردن. لازم به توضیح است در صورتی که بنابر تشخیص قاضی ترکیب مسکر به حدی باشد که آن را از حالت مسکر بودن خارج نماید، مجازات حد نخواهد داشت.

نکته مورد توجه دیگر در این خصوص،مجازات شرب خمر است. که برای مسلمانان 80 ضربه شلاق بوده و در مورد غیر مسلمان در صورتی که در ملا عام مصرف شود. و یا شخص پس از مستی در عموم حاضر شود، مجازات 80 ضربه شلاق را خواهد داشت.

وکیل شرب خمر در تهران و کرج
اثبات جرم مصرف مشروبات الکلی

جرم شرب خمر از سه طریق اثبات می شود:

  1. اقرار : اثبات جرم شرب خمر نیاز به حداقل دو مرتبه اقرار از جانب شخص متهم دارد.
  2. شهادت شهود : برای اثبات این جرم نیاز به شهادت دو شاهد است.
  3. علم قاضی : که از طرق مختلف ایجاد میگردد.

رکن معنوی جرم شرب خمر :

یکی از ارکان مهم هر جرمی داشتن سو نیت است. طبق قانون مجازات اسلامی، شخصی که مرتکب جرم شرب خمر می گردد. باید عاقل،بالغ،مختار باشد و نسبت به موضوع و حکم آگاهی داشته باشد. به عنوان مثال شخصی که مشروبی را مصرف می کند. و گمان می نماید که آب نوشیده است اما بعدا معلوم شود که مشروب بوده است،مجازات نخواهد شد.

توبه متهم :

در جرم شرب خمر، زمانی که ادله اثبات جرم اقرار و یا شهادت باشد، با توبه پیش از اثبات جرم، حد (80 ضربه شلاق) ساقط می گردد.

اما پس از اثبات جرم قاضی می تواند حد را جاری کند یا درخواست عفو متهم را نماید.

تعدد جرم :

در صورتی که شخصی چندین مرتبه مرتکب جرم شرب خمر گردد و حد بر او جاری نشده باشد. تنها یک بار حد براو جاری می شود. اما اگر چندین مرتبه مرتکب این جرم شده و هر بار هم حد بر او جاری شده باشد. در مرتبه چهارم اعدام می گردد.

ساختن یا فروش مشروبات الکلی

باید ابتدا توجه کرد که نگهداری و فروش هر دو یک جرم محسوب شده و 2 جرم مجزا نیست. طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات ساختن یا فروش مشروبات الکلی، حبس از 6 ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی است.

البته باید توجه کرد که وارد کردن مشروبات الکلی به کشور،قاچاق محسوب شده. و مجازات آن 6 ماه تا 5 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی است.

در انتهای صفحه تا جایی که توانسته ایم به سوالات متداول در این زمینه پاسخ داده ایم. اگر پاسخ سوال خود را پیدا نکردید می .برای مشاوره  می توانید از وکیل کیفری ما در گروه وکلای چینوت مشاوره بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *